PagrindinisEkonomikaSvarstoma apmokestinti būstą nuo 20 tūkst. eurų, bet mažesniu tarifu, sako A. Sysas

Svarstoma apmokestinti būstą nuo 20 tūkst. eurų, bet mažesniu tarifu, sako A. Sysas

Paskelbta

BNS/Lukas Juozapaitis

Valdantieji svarsto nekilnojamąjį turtą (NT) apmokestinti diferencijuotais tarifais, priklausomai nuo Registrų centro nustatomos būsto mokestinės vertės, o jos „grindys“ galėtų būti 20 tūkst. eurų, sako Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Algirdas Sysas.

„Diskusija eina apie tai, kad padarytume ne vieną, o kelis laiptelius, iki 150 tūkst. eurų. (…) Kas iš to išeis, galėsime turbūt pasakyti po kokių trijų mėnesių“, – LRT radijui ketvirtadienį sakė A. Sysas.

Anot A. Syso, 60 proc. Lietuvos būstų vidutinė vertė yra mažesnė negu 20 tūkst. eurų – tokius duomenis trečiadienį valdančiųjų mokesčių keitimo darbo grupei pateikė Finansų ministerija.

Pasak jo, diskutuojama, ar mažiausią NT mokesčio tarifą taikyti būstui, kurio vertė viršija šią ribą. Tačiau jis pabrėžė, kad mokestis bus taikomas vieno asmens turto vertei: „Jei šeima, vertė dvigubinasi. Niekas nedarys labai žemo slenksčio.“

„Ar bus 20 tūkst. eurų, ar didesnė, čia jau priklauso, kaip sutarsime su koalicijos partneriais. Aišku, turės priimti ir Seimas“, – sakė politikas.

Jo teigimu, mažesnės nei 150 tūkst. eurų vertės būstas būtų apmokestinamas mažesniu nei dabartinis 0,5 proc. tarifas.

„Dabar yra 0,5 proc. (mažiausias NT mokesčio tarifas – BNS). Tikrai tiek nebus – (…) arba 0,2 proc., ar 0,3 proc., priklausomai nuo vertės“, – kalbėjo jis.

A. Syso teigimu, taip pat svarstoma, ar didinti dabartinę 150 tūkst. eurų apmokestinamo NT ribą, nes turto vertė kasmet didėja.

„(…) didinti viršutinę kartelę, nes būsto vertės didėja ir didės po truputį. Yra labai brangių statinių, juolab, kad norima skaičiuoti suminę statinių vertę. Reikia kelti ir viršutinę ribą“, – teigė parlamentaras.

Registrų centro Turto vertinimo valstybės reikmėms skyriaus vadovė Lina Kanišauskienė teigė, kad centras šiemet nustatys naujas NT mokestines vertes, kurios įsigalios nuo 2026 metų, o preliminarios vertės bus žinomos rudenį.

Masinį NT vertinimą centras atlieka kas penkerius metus. NT vertė, pasak L. Kanišauskienės, paauga kasmet.

„Jei NT paskutinį kartą mokesčiams buvo patvirtintas 2021 metais, tai statistiškai jei būtų nuo šių metų sausio patvirtintos mokestinės vertės, preliminariai, jos kiltų iki 70 proc.““, – LRT radijui sakė L. Kanišauskienė.

Dabar gyventojų NT apmokestinamas progresiniu 0,5–2 proc. tarifu, tačiau tik nuo 150 tūkst. eurų vertės, o turintiesiems tris ir daugiau vaikų arba neįgalų vaiką – nuo 200 tūkst. eurų. Komercinio NT mokestis negali viršyti 3 proc. jo vertės, jį nustato savivaldybės.

Naujausi straipsniai

„Paramount“ užbaigė „Warner Bros.“ įsigijimą ir įkūrė „Skydance“

AFP-BNS JAV bendrovė „Paramount“ antradienį užbaigė „Warner Bros. Discovery“ įsigijimą sujungdama dvi iš garsiausių Holivudo...

Bario Švabų pilyje Italijoje atidengiamas Bonos Sforcos bareljefas

BNS Bario Švabų pilyje Italijoje trečiadienį popiet bus atidengtas Lietuvos ir Lenkijos valdovės, Milano, Neapolio,...

“Magiškas Miškas. Pradžia” – naujiena Vilniuje rudens vakarams VU botanikos sodo Vingio skyriuje

Pranešimas spaudai Nuo spalio 10-os dienos, mingant gamtai, VU botanikos sodo Vingio skyriuje prabus magija....

Ekonominės laisvės indekse Lietuva šiemet pakilo į 22 vietą

BNS Ekonominės laisvės indekse (EFW) Lietuva šiemet pakilo iš 27 į 22 vietą, o bendrasis...

Daugiau

„Paramount“ užbaigė „Warner Bros.“ įsigijimą ir įkūrė „Skydance“

AFP-BNS JAV bendrovė „Paramount“ antradienį užbaigė „Warner Bros. Discovery“ įsigijimą sujungdama dvi iš garsiausių Holivudo...

Bario Švabų pilyje Italijoje atidengiamas Bonos Sforcos bareljefas

BNS Bario Švabų pilyje Italijoje trečiadienį popiet bus atidengtas Lietuvos ir Lenkijos valdovės, Milano, Neapolio,...

“Magiškas Miškas. Pradžia” – naujiena Vilniuje rudens vakarams VU botanikos sodo Vingio skyriuje

Pranešimas spaudai Nuo spalio 10-os dienos, mingant gamtai, VU botanikos sodo Vingio skyriuje prabus magija....