PagrindinisEkonomikaFinansų ministerija: pirmojo būsto mokestį nustatytų savivaldybės

Finansų ministerija: pirmojo būsto mokestį nustatytų savivaldybės

Paskelbta

BNS

Finansų ministerija trečiadienį įregistravo ir teikia Vyriausybei naują nekilnojamojo turto (NT) mokesčio modelį – pagal jį savivaldybėms siūloma pačioms nustatyti neapmokestinamą pirmojo būsto vertę, o virš nustatytos ribos būtų taikomi 0,1–1 proc. tarifai.

Nustatydamos mokestį savivaldybės privalės atsižvelgti į du kriterijus – būsto mokestinę vertę ir jo savininko socialinę ir ekonominę padėtį.

Kaip siūlyta ir anksčiau, NT mokestis už pagrindinį būstą iki 450 tūkst. eurų vertės būtų mažinamas 50 proc., o auginantiems tris ir daugiau vaikų iki 18 metų ar vaiką su negalia – 75 procentais.

Jei savivaldybės taryba nenustatys neapmokestinamojo NT dydžio, iki 450 tūkst. eurų vertės pirmasis būstas būtų neapmokestinamas, o virš šios ribos mokestis siektų 0,1 proc., BNS patikslino finansų ministro atstovas Dalius Simėnas.

Jei mokestis sieks iki 5 eurų, jis nebūtų mokamas.

Kitas gyventojų NT iki 20 tūkst. eurų vertės nebūtų apmokestinamas, o didesnės vertės turtui būtų taikomi 0,1-1 proc. tarifai: nuo 20 tūkst. iki 200 tūkst. eurų vertės NT – 0,1 proc., nuo 200 tūkst. iki 400 tūkst. eurų – 0,2 proc., nuo 400 tūkst. eurų iki 600 tūkst. eurų – 0,5 proc., o virš 600 tūkst. eurų – 1 proc.

Tuo metu komercinio NT apmokestinimas nekeičiamas – jam būtų taikomas 0,5–3 proc. tarifas, jį nustatytų savivaldybės. Kaip ir anksčiau, jį siūloma apmokestinti papildomu 0,2 proc. tarifu, jo lėšos būtų skirtos Gynybos fondui – jų tikimasi surinkti apie 60 mln. eurų per metus.

Apleistas ar neprižiūrimas komercinis NT būtų apmokestinamas 4 proc. tarifu.

Mokesčiui skaičiuoti naudojamą NT rinkos vertę siūloma keisti kas trejus metus, o ne kas penkerius, kaip dabar.

Taip pat siūloma penkerius metus neapmokestinti žemės ūkio veiklą nutraukusių fizinių ir juridinių asmenų NT, naudoto ūkinei veiklai.

Visos pajamos už pirmąjį būstą būtų skiriamos savivaldybėms – jos priklausys nuo tarybų sprendimų ir jų dabar negalima paskaičiuoti, tuo metu už kitą NT – Gynybos fondui. Preliminariai skaičiuojama, kad iš kito gyventojų turto mokesčio būtų surenkama apie 14 mln. eurų per metus, o iš 0,2 proc. papildomo komercinio NT mokesčio – apie 61 mln. eurų.

2026 metais iš NT mokesčio į valstybės biudžetą numatoma surinkti apie 40 mln. eurų, o 2027 metais – apie 74 mln. eurų.

Naujausi straipsniai

Nobelio fizikos premija skirta už astrofizikinės kilmės didelės energijos neutrinų atradimą

AFP-AP-BNS Šių metų Nobelio fizikos premija paskirta Francis Halzenui (Fransiui Halzenui) už indėlį į neutrinų...

Lietuvoje pirmą kartą patikimai užregistruoti gamtiniai žemės drebėjimai

BNS Lietuvos geologijos tarnybos (LGT) duomenys pirmą kartą patikimai patvirtino, kad Lietuvos teritorijoje vyksta gamtiniai...

Sostinėje greta Tauro kalno rekonstruojamoje vietoje aptikta 40 XIX amžiaus palaidojimų

BNS Vilniuje remontuojant lietaus nuotekų trasą rasta apie 40 kapų, manoma, kad jie siekia XIX...

Prancūzijoje tūkstančiai demonstrantų susirinko į moksleivių protestus

AFP-BNS Prancūzijoje antradienį, akylai stebint gausioms policijos pajėgoms, į gatves plūdo tūkstančiai demonstrantų – prie...

Daugiau

Nobelio fizikos premija skirta už astrofizikinės kilmės didelės energijos neutrinų atradimą

AFP-AP-BNS Šių metų Nobelio fizikos premija paskirta Francis Halzenui (Fransiui Halzenui) už indėlį į neutrinų...

Lietuvoje pirmą kartą patikimai užregistruoti gamtiniai žemės drebėjimai

BNS Lietuvos geologijos tarnybos (LGT) duomenys pirmą kartą patikimai patvirtino, kad Lietuvos teritorijoje vyksta gamtiniai...

Sostinėje greta Tauro kalno rekonstruojamoje vietoje aptikta 40 XIX amžiaus palaidojimų

BNS Vilniuje remontuojant lietaus nuotekų trasą rasta apie 40 kapų, manoma, kad jie siekia XIX...