PagrindinisEkonomikaKaune NT mokestis nuo kitų metų mažės iki 0,5 proc., apleistam turtui – didės

Kaune NT mokestis nuo kitų metų mažės iki 0,5 proc., apleistam turtui – didės

Paskelbta

BNS

Kaune nuo 2026 metų bus taikomas minimalus visiems vienodas 0,5 proc. komercinio nekilnojamojo turto (NT) mokestis. Dabar mieste galioja 1 proc. ir 0,7 proc. tarifai, priklausomai nuo turto paskirties.

Tuo metu apleistam turtui NT mokestis didės iki 5 procentų.

Tokiam savivaldybės administracijos siūlymui bendru sutarimu pritarė antradienį posėdžiaujanti Kauno taryba.

Nuo NT mokesčių keitimo klausimo nusišalino „Vieningo Kauno“ atstovai Šarūnas ir Dainius Matijošaičiai, Viktorija Mačiūnė, Ramunė Bičkauskienė ir konservatorių frakcijoje dirbantis Egidijus Stancikas.

Tuo metu savivaldybė nesvarsto nustatyti NT mokesčio bei neapmokestinamojo dydžio pagrindiniam būstui.

Tai reiškia, kad pagal įstatymą nuo kitų metų minimaliu 0,1 proc. tarifu bus apmokestinama būsto vertė virš 450 tūkst. eurų (arba 900 tūkst. eurų – dviem bendrasavininkams). Pasak savivaldybės, mieste tokių objektų yra labai mažai.

Savivaldybių tarybos iki gruodžio 1 dienos turi nustatyti 0,1–1 proc. tarifą pagrindiniam būstui. To nepadarius nuo 2026-ųjų jose galios 0,1 proc. tarifas.

Minimalų tarifą komerciniam NT savivaldybė siūlė atsižvelgusi į Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmų bei Lietuvos verslo konfederacijos  prašymą tarifą sumažinti iki 0,5 proc. ir vėliau jį nuosekliai didinti.

„Verslo atstovai pagrindžia, kad staigus mokesčio padidėjimas neigiamai paveiktų jų galimybes investuoti ir išlaikyti darbo vietas, todėl sprendimas mažinti tarifą yra būtinas siekiant išlaikyti verslo stabilumą ir konkurencingumą“, – aiškina Kauno savivaldybė.

Miesto politikai taip pat pritarė savivaldybės pateiktai pataisai, pagal kurią apleistam NT kitąmet bus taikomas maksimalus 5 proc. tarifas.

Kaip teigiama sprendimo projekto aiškinamajame rašte, komercinio NT vertė Kaune nuo kitų metų vidutiniškai padidės 70–90 proc., todėl dabartiniai 1 proc. ir 0,7 proc. tarifai neproporcingai padidintų mokestinę naštą verslui.

Be to, nuo 2026 metų įsigalios papildoma 0,2 proc. mokesčio dedamoji Gynybos fondui, kuri, anot savivaldybės, dar labiau didins mokestinį krūvį.

Miesto teigimu, sprendimas padės išlaikyti verslo stabilumą ir konkurencingumą, sudarys sąlygas prisitaikyti prie padidėjusių mokestinių verčių ir išvengti didelės naštos, kuri neigiamai paveiktų investicijas ir darbo vietų išlaikymą.

Šiuo metu Kaune taikomas 1 proc. NT mokestinės vertės tarifas, išskyrus kai kurioms parduotuvėms, paslaugų teikėjams Senamiestyje ir Naujamiestyje, viešbučiams, smulkiems ir vidutiniams verslams – jiems galioja 0,7 proc. tarifas.

NT mokesčiai paskutinįkart Kaune buvo keisti 2020 metais.

BNS rašė, kad pagal Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymą komerciniam NT nuo kitų metų bus taikomas 0,5–3 proc., apleistam – 1–5 proc. mokestis. Konkrečius jo tarifus nustato savivaldybės.

Naujausi straipsniai

Prancūzijoje tūkstančiai demonstrantų susirinko į moksleivių protestus

AFP-BNS Prancūzijoje antradienį, akylai stebint gausioms policijos pajėgoms, į gatves plūdo tūkstančiai demonstrantų – prie...

Po Rusijos dronų smūgių Kyjive ant tiltų pirmąkart įrengti tinklai

AFP-BNS Ukraina pirmą kartą pradėjo įrenginėti apsauginius tinklus ant tiltų Kyjive, antradienį pranešė naujienų agentūros...

Vyriausybė: nuo spalio – 50 proc. lengvata traukinių, po mėnesio – tarpmiestinių autobusų bilietams

BNS Išsilaikant aukštoms kuro kainoms nuo spalio iki šių metų pabaigos bus taikoma 50 proc....

Įtariant šnipinėjimu sulaikytas buvęs Vokietijos žvalgybos vadovas Augustas Hanningas

FP-BNS Įtariant šnipinėjimu antradienį buvo sulaikytas buvęs Vokietijos užsienio žvalgybos tarnybos vadovas, pranešė prokurorai. Jis kaltinamas...

Daugiau

Prancūzijoje tūkstančiai demonstrantų susirinko į moksleivių protestus

AFP-BNS Prancūzijoje antradienį, akylai stebint gausioms policijos pajėgoms, į gatves plūdo tūkstančiai demonstrantų – prie...

Po Rusijos dronų smūgių Kyjive ant tiltų pirmąkart įrengti tinklai

AFP-BNS Ukraina pirmą kartą pradėjo įrenginėti apsauginius tinklus ant tiltų Kyjive, antradienį pranešė naujienų agentūros...

Vyriausybė: nuo spalio – 50 proc. lengvata traukinių, po mėnesio – tarpmiestinių autobusų bilietams

BNS Išsilaikant aukštoms kuro kainoms nuo spalio iki šių metų pabaigos bus taikoma 50 proc....