PagrindinisKultūraS. Kairys: 9 proc. PVM lengvata meno ir kultūros renginiams – sveikintinas kompromisas

S. Kairys: 9 proc. PVM lengvata meno ir kultūros renginiams – sveikintinas kompromisas

Paskelbta

BNS

Kultūros ministras Simonas Kairys sako, kad premjerės siūloma neterminuota 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvata meno ir kultūros įstaigoms bei renginiams yra sveikintinas kompromisas, nors jis neapima viso kultūros sektoriaus.

„Manau, kad viskas sėkmingai apgalvota – buvome apsikeitę nuomonėmis tiek su Finansų ministerija, tiek su premjere, džiaugiuosi, kad toks sprendimas gimė. Mano pozicija paprasta: kalbant apie bet kokią lengvatą, išimtį, visada bus kažkas nepatekęs, nepatenkintas, ar žiūrint teoriškai, gal kažkur atrodys neteisingai (…). Bet kokiu atveju, tai yra geras žingsnis į priekį ir kultūros sektorius tikrai galės įkvėpti oro“, – BNS antradienį sakė S. Kairys.

Premjerė Ingrida Šimonytė antradienį registravo PVM įstatymo pataisas, nustatančias neterminuotą lengvatinį 9 proc. PVM tarifą meno ir kultūros įstaigų bei renginių lankymui. Taip pat neribotai šis PVM tarifas siūlomas elektroninėms knygoms, elektroniniams neperiodiniams informaciniams leidiniams. Lengvata nebūtų taikoma leidiniams, kurių reklama sudaro daugiau kaip 4/5 viso leidinio arba kurių visą ar didžiąją dalį sudaro muzikos ar vaizdo turinys.

Tačiau lengvatą maitinimo paslaugoms, taip pat atlikėjams (aktoriams, dainininkams, muzikantams, šokėjams) bei sporto renginių ir klubų lankymui premjerė siūlo taikyti laikinai – tik iki 2023 metų liepos.

Praėjusią savaitę į Vyriausybę prašydamos tokių pat sąlygų kreipėsi keliolika įvairių meno sričių kūrėjus vienijančių asociacijų. Tarp jų – Lietuvos meno kūrėjų asociacija, Lietuvos architektų, dailininkų, fotomenininkų, kinematografininkų, kompozitorių, literatūros vertėjų, rašytojų ir kitos sąjungos.

S. Kairys sako, kad premjerės siūlymai gimė pasiekus kompromisą Vyriausybėje.

„Natūralu. Kalbėti visos kultūros vardu yra visada pakankamai ambicingas vaidmuo. Bet visas pasaulis yra įvairus ir margas, o tuo labiau kultūros sektorius, specifika skiriasi. Bet šioje vietoje vis tiek yra geras kompromisas, žingsnis į priekį“, – teigė jis.

Ministras taip pat priminė, kad lengvata palies tik tuos juridinius ir fizinius, kurie yra PVM mokėtojai, t.y. kai suma už suteiktas paslaugas viršija 45 tūkst. eurų per metus. Be to, visiškai šio mokesčio nemoka ir nepelno siekiančios organizacijos.

Naujausi straipsniai

Vyriausybė iki 2028 metų pratęsė laikinają ukrainiečių apsaugą, išimtis – karo prievolininkams

BNS Vyriausybė iki 2028 metų kovo pratęsė laikinąją apsaugą nuo karo bėgantiems Ukrainos piliečiams. Šį kartą...

„Paramount“ užbaigė „Warner Bros.“ įsigijimą ir įkūrė „Skydance“

AFP-BNS JAV bendrovė „Paramount“ antradienį užbaigė „Warner Bros. Discovery“ įsigijimą sujungdama dvi iš garsiausių Holivudo...

Bario Švabų pilyje Italijoje atidengiamas Bonos Sforcos bareljefas

BNS Bario Švabų pilyje Italijoje trečiadienį popiet bus atidengtas Lietuvos ir Lenkijos valdovės, Milano, Neapolio,...

“Magiškas Miškas. Pradžia” – naujiena Vilniuje rudens vakarams VU botanikos sodo Vingio skyriuje

Pranešimas spaudai Nuo spalio 10-os dienos, mingant gamtai, VU botanikos sodo Vingio skyriuje prabus magija....

Daugiau

Vyriausybė iki 2028 metų pratęsė laikinają ukrainiečių apsaugą, išimtis – karo prievolininkams

BNS Vyriausybė iki 2028 metų kovo pratęsė laikinąją apsaugą nuo karo bėgantiems Ukrainos piliečiams. Šį kartą...

„Paramount“ užbaigė „Warner Bros.“ įsigijimą ir įkūrė „Skydance“

AFP-BNS JAV bendrovė „Paramount“ antradienį užbaigė „Warner Bros. Discovery“ įsigijimą sujungdama dvi iš garsiausių Holivudo...

Bario Švabų pilyje Italijoje atidengiamas Bonos Sforcos bareljefas

BNS Bario Švabų pilyje Italijoje trečiadienį popiet bus atidengtas Lietuvos ir Lenkijos valdovės, Milano, Neapolio,...