BNS
Estijos darbdavių konfederacijos ir Estijos profesinių sąjungų konfederacijos atstovai pirmadienį pasiekė susitarimą dėl 2025 metų minimalios mėnesio algos (MMA), kuri, palyginti su šiais metais, padidės 66 eurais iki 886 eurų.
Dėl šio susitarimo minimalus atlyginimas padidės 8 proc. ir sudarys 43 proc. centrinio banko prognozuojamo kitų metų vidutinio darbo užmokesčio, pranešė konfederacijos.
Estijos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Kaia Vask (Kaja Vask) pabrėžė, kad minimalus atlyginimas turi tiesioginės įtakos darbuotojų gerovei.
„Minimalaus atlyginimo didinimas padeda mažinti ir socialinę nelygybę, ir darbo užmokesčio atotrūkį. Visi norime jaustis vertinami ir galėti padengti savo ir savo šeimos išlaidas iki mėnesio pabaigos. Tačiau net ir su papildomais 66 eurais darbuotojams bus sunku sudurti galą su galu. Todėl profesinės sąjungos mano, kad ateinančiais metais darbo užmokestis turėtų ir toliau augti sparčiau ir užtikrinti pakankamą darbuotojų ekonominį saugumą bei pragyvenimo šaltinį“, – pažymėjo ji.
Estijos darbdavių konfederacijos vadovas Hando Sutteris (Handas Suteris) pabrėžė, kad minimalus darbo užmokestis kitąmet didės sparčiau nei prognozuojama infliacija ir vidutinis darbo užmokestis, o tai reiškia, kad mažesnes pajamas gaunančių žmonių perkamoji galia pagerės.
„Šis sprendimas yra kompromisas. Ekonomika ir toliau smunka, tačiau dėl darbuotojų trūkumo Estijos darbdaviai padidino darbo užmokestį, nepaisydami sumažėjusių verslo apimčių. Tvarus darbo užmokesčio augimas galimas tik didinant našumą ir pridėtinę vertę. Kiekvienas darbuotojas, tobulindamas savo įgūdžius ir taip savo darbu kurdamas didesnę pridėtinę vertę, tikrai pajus, kad jo pajamos augs sparčiau, palyginti su tuo, ką pasiūlys minimalaus darbo užmokesčio padidinimas“, – sakė jis.
Socialiniai partneriai – Estijos darbdavių konfederacija ir Estijos profesinių sąjungų konfederacija – dėl kitų metų minimalaus darbo užmokesčio dydžio susitaria kiekvieną rudenį. Derybose remiamasi naujausiomis Estijos centrinio banko ekonominėmis prognozėmis. Sutartą minimalų darbo užmokestį po to patvirtina vyriausybė.
Šiais metais minimalus mėnesinis atlyginimas dirbant visą darbo dieną siekia 820 eurų.

