AFP-BNS
Ispanijos kairiųjų vyriausybė penktadienį pranešė penkioms pigių skrydžių bendrovėms, įskaitant „Ryanair“ ir „EasyJet“, skyrusi iš viso 179 mln. eurų baudą už piktnaudžiavimą, tokį kaip rankinio bagažo apmokestinimas.
Oro vežėjai, tarp kurių taip pat yra Ispanijos oro bendrovės „Volotea“ ir „Vueling“ bei „Norwegian Air“, taip pat buvo nubausti už mokestį, imamą iš keleivių už gretimų vietų rezervavimą vaikams ir kitiems išlaikytiniams, ir už grynųjų pinigų nepriėmimą parduodant bilietus oro uostuose, sakoma Vartotojų teisių ministerijos pareiškime.
Didžiausia bauda – 107,8 mln. eurų – skirta Airijos pigių skrydžių bendrovei „Ryanair“, kuri 2018 metų lapkritį pirmoji pradėjo imti papildomą mokestį už rankinį bagažą.
„Vueling“, priklausančiai „International Airlines Group“, kuriai taip pat priklauso „British Airways“, nurodyta sumokėti 39,3 mln. eurų baudą.
„EasyJet“ skirta 29,1 mln. eurų bauda, „Norwegian Air“ – 1,6 mln. eurų bauda, o Barselonoje įsikūrusiai „Volotea“ – 1,2 mln. eurų bauda.
Baudos taip pat skirtos už klaidinančios informacijos teikimą ir nepakankamą kainų skaidrumą, kuris „trukdo vartotojams palyginti pasiūlymus” ir priimti informacija pagrįstus sprendimus, pažymėjo ministerija.
Konkrečiai „Ryanair“ buvo nubausta ir už tai, kad iš keleivių ėmė „neproporcingai didelę sumą“ už įlaipinimo kortelių spausdinimą terminaluose, kai keleiviai jų neturėjo.
Oro bendrovė paskelbė, kad nedelsdama apskųs šias baudas. Jos vadovas Michaelas O’Leary (Maiklas Olyris) pavadino jas neteisėtomis ir nepagrįstomis ir teigė, kad Vartotojų teisių ministerija jas skyrė „dėl politinių priežasčių“.
ES teismai yra apgynę vežėjų laisvę nustatyti kainas ir politiką nesikišant vyriausybei, o baudos „sužlugdytų pigių skrydžių bendrovių galimybę sutaupytas sąnaudas perkelti vartotojams taikant mažesnes kainas“, pareiškime pridūrė M. O’Leary.
Vartotojų teisių asociacija „Facua“, kuri vykdė kampaniją prieš rinkliavas, pasveikino šį sprendimą, kurį pavadino istoriniu.
„Šios sankcijos yra didžiausios, kokias kada nors yra taikiusi vartotojų apsaugos institucija“, – pažymėjo asociacija savo pareiškime ir pridūrė, kad dabar keleiviai gali reikalauti grąžinti šiuos mokesčius.
Skirtingos baudos buvo apskaičiuotos atsižvelgiant į „neteisėtą pelną“, kurį kiekviena oro bendrovė gavo taikydama tokią praktiką.
Ministerija pareiškė, kad paliko galioti baudas, apie kurias pirmą kartą buvo paskelbta gegužę, ir atmetė bendrovių pateiktus skundus.