PagrindinisKinasKritiškasis kino režisierius Jean-Luc Godard. Pozityvus žmogus pradėdavęs nuo negatyvo

Kritiškasis kino režisierius Jean-Luc Godard. Pozityvus žmogus pradėdavęs nuo negatyvo

Paskelbta

Tie2.lt

Žinomas prancūzų režisierius Jean-Luc Godard gimė 1930 m. gruodžio 3 d. Paryžiuje. Jo tėvai buvo šveicarai. Godard studijavo antropologiją Université de Paris (Paryžiaus universitetas), tačiau vėliau susidomėjo kino studijomis. Jo pirmasis rimtas įnašas į filmą buvo kino kritika  žurnale, kur jis rašė kartu su kitais būsimais naujosios bangos režisieriais, tokiais kaip François Truffaut, Éric Rohmer ir Claude Chabrol.

Savo režisūrinę karjerą Godard pradėjo 1959 metais, sukūręs debiutinį filmą „À bout de souffle“. Šis filmas buvo naujosios bangos judėjimo simbolis, žymintis radikalius pasikeitimus kine. Filmas buvo ne tik techniškai naujoviškas, bet ir išsiskiriantis savo laisvu stiliumi ir nenuspėjamu pasakojimu.

Per savo karjerą Godard sukūrė daugiau nei 100 filmų, tarp jų „Pierrot le Fou“ (1965), „Alphaville“ (1965), „Week-end“ (1967), „La Chinoise“ (1967) ir kitus. Jo filmai dažnai buvo politiškai kritiški, nušviečiantys socialinius ir politinius klausimus, ir pasižymėjo kūrybišku požiūriu į kino kalbą. Jean-Luc Godard buvo ir kontroversiškas asmuo kino pasaulyje, kuris nuolat išreiškdavo savo unikalų požiūrį į filmą ir visuomenę.  Jis kūrė, nes jautė būtinybę kritikuoti ir dekonstruoti. Apie save sakė: „Visada pradedu nuo negatyvaus. Esu pozityvus žmogus, kuris pradeda nuo negatyvo.“ Kaip menininkas, jis nenuilsdamas naikino save ir kūrė iš naujo.

Jis buvo vienas iš prancūzų naujosios bangos (nouvelle vague) judėjimo atstovų, žymėjusio filmų kūrimo revoliuciją 1950-1960 m. Kartu su kitais režisieriais kaip François Truffaut, Éric Rohmer, Claude Chabrol ir kiti, Godard prisidėjo prie kino kalbos ir formos pokyčių. Jo filmai dažnai išsiskiria nuo tradicinių naratyvinių struktūrų ir eksperimentuoja su kamera, montažu ir scenarijumi.

Kai kurie iš jo žinomiausių darbų: „À bout de souffle“ (1959) –  vienas iš svarbiausių naujosios bangos filmų, kuris tapo kultiniu.„Pierrot le Fou“ (1965) – dar vienas iš jų, kuriame Godard eksperimentuoja su spalvomis, stiliaus ir pasakojimo forma.„Alphaville“ (1965) – tai futuristinis filmas, kuriame Godard jungia detektyvinio kino elementus su filosofinėmis idėjomis.

1967- aisiais Paryžiuje svarbiausias savo kartos prancūzų kino režisierius Jeanas Lucas Godard’as filmuoja vieną garsiausių savo filmų „Kinė“ („La Chinoise“). Jame vaidina jo dvidešimčia metų jaunesnė mylimoji Anne Wiazemsky. Jeanas Lucas ir Anne traukia vienas kitą it magnetai, laimingi ir įsimylėję jiedu susituokia. Tačiau jaunimo reakcijos po filmo pasirodymo pastūmėja Jeaną Lucą į sudėtingą savianalizės būseną. 1968-ųjų gegužės įvykiai tai tik dar labiau pakursto, ir menininką ištinka kūrybinė krizė. Giliai įsišakniję konfliktai ir nesusipratimai jį pakeis negrįžtamai. Tačiau revoliucingas, novatoriškas, destruktyvus, genialus Godard’as laikysis savo principų iš paskutiniųjų.

Jean-Luc Godard’o asmeninis gyvenimas dažnai buvo sudėtingas, o jo santykiai su šeima ir artimaisiais kai kuriuose laikotarpiuose buvo įtempti. Vis dėlto, jo indėlis į kino istoriją ir jo įtaka filmui lieka svarbi. Jean-Luc Godard turėjo kelias žmonas. Anna Karina, danų aktorė, buvo viena iš žymiausių Godard’o bendradarbių ir buvo jo žmona nuo 1961 iki 1965 metų. Jie kartu sukūrė keletą žymiausių Godard’o filmų, tokių kaip „A Woman Is a Woman“ (1961) ir „Pierrot le Fou“ (1965).

Po santuokos su Anna Karina, Godard turėjo artimų ryšių su prancūzų dainininke ir aktore Françoise Hardy.

1967 metais Godard vedė Anne Wiazemsky. Anne buvo rašytoja ir aktorė, ir jie kartu dirbo keliose filmuose. Ši santuoka taip pat baigėsi skyrybomis.

Nuo 1989 metų Jean-Luc Godard kūrė dokumentinių filmų ciklą apie kiną Kino istorija(os) (Histoire(s) du cinéma), sukūrė dokumentinį filmą JLG / JLG – autoportretas gruodį (JLG / JLG – autoportrait de décembre 1995). 21 a. 1–2 dešimtmetyje sukūrė filmus Mūsų muzika (Notre musique 2004), Filmą socializmas (Film socialisme 2010), Sudie, kalba (Adieu au langage 2014), Vaizdų knyga (Le livre d’image 2018). Yra pelnęs tarptautinių kino apdovanojimų.

Jean-Luc Godard  labiausiai žinomas dėl savo intelektualumo, politinių pažiūrų ir kritinio požiūrio į visuomenę. Jean-Luc Godard mirė 2022 metais Švecarijoje bet jo kūryba kine išlieka įtakinga ir diskutuojama iki šių dienų.

Naujausi straipsniai

Eismo sąlygas rytų Lietuvoje sunkina snygis, naktį numatomas lietus

BNS Eismo sąlygas trečiadienį rytų Lietuvoje sunkina snygis, o naktį numatomas lietus, praneša Automobilių kelių...

Tauragėje – pavojinga šlaito nuošliauža, šaukiama ekstremalių situacijų komisija

BNS Tauragėje prie Jūros upės kranto nugriuvo didelė šlaito dalis, rajono meras Dovydas Kaminskas šaukia...

Danija šiais metais sustabdys narkotikų prekybą Kopenhagos Kristianijos rajone

AFP-BNS Danijos valdžios institucijos šiais metais uždarys narkotikų prekyba pagarsėjusią pagrindinę Kopenhagos hipių prieglobsčio Kristianijos...

ES siūlo naujas iniciatyvas ekonominiam saugumui stiprinti

AFP-BNS Europos Sąjunga trečiadienį pristatė planus, kaip sustiprinti bloko ekonominį saugumą, įskaitant priemones, kuriomis siekiama...

Daugiau

Eismo sąlygas rytų Lietuvoje sunkina snygis, naktį numatomas lietus

BNS Eismo sąlygas trečiadienį rytų Lietuvoje sunkina snygis, o naktį numatomas lietus, praneša Automobilių kelių...

Tauragėje – pavojinga šlaito nuošliauža, šaukiama ekstremalių situacijų komisija

BNS Tauragėje prie Jūros upės kranto nugriuvo didelė šlaito dalis, rajono meras Dovydas Kaminskas šaukia...

Danija šiais metais sustabdys narkotikų prekybą Kopenhagos Kristianijos rajone

AFP-BNS Danijos valdžios institucijos šiais metais uždarys narkotikų prekyba pagarsėjusią pagrindinę Kopenhagos hipių prieglobsčio Kristianijos...