LETA-BNS
Latvijos parlamentas (Saeima) patvirtino vyriausybės pateiktas įstatymo pataisas dėl gyventojų pajamų mokesčio (GPM) tarifo, minimalaus mėnesio atlyginimo (MMA) ir neapmokestinamo pajamų dydžio (NPD) didinimo.
MMA nuo ateinančių metų didės nuo 700 iki 740 eurų, nuo 2026-ųjų – iki 780 eurų, nuo 2027 metų – iki 820 eurų, o 2028-ųjų – iki 860 eurų. NPD augs iki 510 eurų per mėnesį kitąmet, iki 550 eurų – 2026-aisiais, iki 570 eurų – 2027 metais. NPD pensininkams nuo ateinančių metų padvigubės – nuo 500 iki 1000 eurų per mėnesį.
Nustatomi du GPM tarifai, iš kurių 25,5 proc. – pajamoms iki 105,3 tūkst. eurų per metus, arba 8775 eurai per mėnesį. Šią ribą viršijančios pajamoms ir toliau bus taikomas 33 proc. GMP tarifas.
Skelbiama, kad šiais pakeitimais, kurie teigiamai paveiks apie 95 proc. dirbančiųjų grynąsias pajamas, siekiama didinti darbo jėgos konkurencingumą ir mažinti darbo jėgos mokestinę naštą mažas bei vidutines pajamas gaunantiems darbuotojams, supaprastinti GPM taikymą.
Ministerijos skaičiavimais, dėl pakeitimų valstybės ir savivaldybių biudžetai kitąmet neteks 191,1 mln. eurų, 2025-aisiais – 254 mln. eurų, o šios sumos augimas tolesniais metais lėtėtų.

