Reuters/Tie2.lt
Ispanų režisieriaus Pedro Almodóvaro pirmasis filmas anglų kalba ,,The room next door” (,,Kambarys šalia”), apie sunkius eutanazijos klausimus, šeštadienį laimėjo prestižinį „Auksinio liūto“ apdovanojimą Venecijos kino festivalyje. Filme, kuriame vaidina Tilda Swinton ir Julianne Moore, premjeros metu Venecijoje žiūrovai plojo net 18 minučių – tai viena ilgiausių ovacijų per pastarąjį laiką.
Almodóvaras 2019 metais Venecijos kino festivalyje buvo apdovanotas už gyvenimo nuopelnus. Jis taip pat laimėjo „Oskarą“ geriausio užsienio kalbos filmo kategorijoje 1999 -aisiais su filmu „Viskas apie mano mamą“. Dabar, sulaukęs 74-erių, jis nusprendė išbandyti save anglų kalba, susitelkdamas į gyvenimo, mirties ir draugystės temas. Kalbėdamas po apdovanojimo atsiėmimo, jis pabrėžė, kad eutanazija neturėtų būti stabdoma politikos ar religijos.
„Manau, kad atsisveikinti su šiuo pasauliu oriai yra kiekvieno žmogaus pagrindinė teisė“, – sakė jis kalbėdamas ispaniškai. Jis taip pat padėkojo dviem pagrindinėms aktorėms už jų pasirodymus. „Šis apdovanojimas iš tikrųjų priklauso joms – tai filmas apie dvi moteris, o tos moterys yra Julianne ir Tilda“, – teigė režisierius.
Nors „Kambarys šalia“ buvo laikomas favoritų laimėti, antrosios vietos „Sidabrinio liūto“ apdovanojimas buvo netikėtas. Jį pelnė italų režisierė Maura Delpero už lėto tempo dramą „Vermiglio“, kuri vyksta Italijos Alpėse Antrojo pasaulinio karo metu.
Australė Nicole Kidman laimėjo geriausios aktorės apdovanojimą už drąsų vaidmenį erotinėje dramoje „Babygirl“, kur ji įkūnijo griežtą generalinę direktorę, kuri rizikuoja savo karjera ir šeima, užmegzdama toksiškus santykius su jaunu, manipuliuojančiu praktikantu. Kidman buvo Venecijoje šeštadienį, tačiau nedalyvavo apdovanojimų ceremonijoje sužinojusi, kad netikėtai mirė jos mama.
Prancūzas Vincentas Lindonas buvo pripažintas geriausiu aktoriumi už vaidmenį filme „Tylusis sūnus“, prancūziškos kalbos dramoje apie šeimą, kurią sugriauna kraštutinių dešiniųjų radikalizmas.
Geriausio režisieriaus apdovanojimą laimėjo amerikietis Brady Corbet už savo 3,5 valandos trukmės filmą „Brutalistas“, kuris buvo nufilmuotas 70 mm juostoje. Filmas pasakoja epinę istoriją apie Vengrijos Holokaustą išgyvenusį žmogų, kurį vaidina Adrienas Brody, siekiantį atkurti savo gyvenimą JAV. „Mes turime galią palaikyti vieni kitus ir pasakyti didžiosioms korporacijoms, kurios bando mus spausti: ‘Ne, filmas trunka tris su puse valandos ir jis nufilmuotas 70 mm juosta’“, – sakė jis auditorijai šeštadienį.
Kelias į Oskarus
Festivalis žymi apdovanojimų sezono pradžią ir dažnai tampa „Oskarų“ favoritų kalve – pastaraisiais metais 8 iš 12 geriausių režisierių „Oskarų“ atiteko filmams, kurie debiutavo Venecijoje.
Geriausio scenarijaus apdovanojimą pelnė Murilo Hauser ir Heitor Lorega už filmą „Aš vis dar čia“, kuris nagrinėja Brazilijos karinę diktatūrą, o specialų žiuri apdovanojimą gavo aborto drama „Balandis“ (rež. Dea Kulumbegashvili iš Gruzijos).
Amerikiečių žydų režisierė Sarah Friedland laimėjo geriausios režisierės apdovanojimą „Familiar Touch“ už Venecijos „Horizons“ programos filmą, kuris vyko šalia pagrindinės programos. Priimdama apdovanojimą, ji pasinaudojo proga pasmerkti Izraelio karą Gazoje. „Aš priimu šį apdovanojimą 336-ąją dieną nuo Izraelio genocido Gazoje pradžios ir 76-aisiais okupacijos metais“, – sakė ji, sulaukusi garsios publikos reakcijos. „Manau, kad mūsų, kaip kino kūrėjų, atsakomybė yra spręsti Izraelio nebaudžiamumą pasauliniu mastu.“
Filmai, kurie liko be apdovanojimų, įskaitant Toddo Phillipso „Džokeris: Folie à Deux“, su Joaquinu Phoenixu ir Lady Gaga, taip pat Luca Guadagnino „Queer“ su Danieliu Craigu, vaidinančiu gėjų narkomaną, ir Pablo Larraino biografinė drama „Marija“ su Angelina Jolie, vaidinančia žymią graikų sopraną Mariją Callas, sulaukė pagyrų iš kritikų, bet neapdovanoti.
Šių metų Venecijos žiuri vadovavo prancūzų aktorė Isabelle Huppert.