BNS/Lukas Juozapaitis
Pirmieji skrydžiai iš antradienį pradėjusio veikti naujojo keleivių išvykimo terminalo įvyko sėkmingai, keleivių nusiskundimų nesulaukta, sako Lietuvos oro uostų vadovas Simonas Bartkus.
„Pirmasis skrydis iš naujojo terminalo įvyko dar 5.30 val., ankstyvą rytą anksčiausiai susiruošę keleiviai jau turėjo galimybę išskristi. Įvyko ir dar keli skrydžiai“, – antradienio rytą LRT radijui sakė S. Bartkus.
„Neteko girdėti atsiliepimų, kad būtų sunku rasti kelią, atlikti kažkokias kitas procedūras“, – tikino jis.
S. Bartkaus teigimu, pirmieji terminalu pasinaudoję keleiviai neklaidžiojo, tačiau pamatę naująjį terminalą buvo nustebę.
„Aplinka nepalyginamai malonesnė, (keleivių išvykimo – BNS) procesas vyksta sklandžiau“, – pridūrė LTOU vadovas.
Naujasis terminalas oficialiai bus atidarytas antradienį 9 val., dalyvaujant Seimo pirmininkui Sauliui Skverneliui, premjerui Gintautui Paluckui, susisiekimo ministrui Eugenijui Sabučiui , Vilniaus miesto merui Valdui Benkunskui.
Daugiau nei pusantrų metų statytas maždaug 50 mln. eurų vertės terminalas, laikomas vienu pažangiausių pasaulyje dėl jame įdiegtų naujausių technologijų, dirbtinio intelekto.
Čia sumontuota įranga, kuri ateityje leis patikros metu iš bagažo neištraukti skysčių, tačiau to kol kas neleidžia naujas Europos Sąjungos (ES) reguliavimas. Čia taip pat įrengtos 7 bagažo patikros linijos ir skeneriai.
S. Bartkus sakė, kad terminale įdiegta savitarnos bagažo pridavimo sistema, keleivių srautų matavimo sistemos.
Jis vylėsi, kad prievolę per patikrą ištraukti skysčius ES panaikins per artimiausią pusmetį.
„Technologija tam pasiruošusi, (…) tikime, kad su visais kitais oro uostais, kurie Europoje turi tokią įrangą, artimiausiu metu galėsime šį patogumą taip pat pasiūlyti“, – teigė S. Bartkus.
Skaičiuojama, kad bendrovės „Eikos statyba“ pastatytas naujasis 14,4 tūkst. kv. metrų ploto terminalas dukart padidins keleivių aptarnavimo ir pralaidumo pajėgumus – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
„Tų pajėgumų galbūt nereikia šiandien, bet per artimiausius 3-4 metus terminalas tikrai bus prisipildęs keleiviais“, – sakė LTOU vadovas.
„Eikos statyba“ už 9,5 mln. eurų taip pat rekonstravo beveik 30 tūkst. kv. metrų ploto Vilniaus oro uosto centrinę aikštę, kuri keleiviams ir automobiliams atverta 2024 metų rugpjūtį. Joje įrengta tris kartus daugiau parkavimo vietų.