PagrindinisKultūraTai, kas lieka po performanso, – Deividas Vytautas Aukščiūnas galerijoje „Meno niša“

Tai, kas lieka po performanso, – Deividas Vytautas Aukščiūnas galerijoje „Meno niša“

Paskelbta

Pranešimas spaudai

Lapkričio 22 dieną, penktadienį, nuo 18 val., Vilniaus miesto galerijoje „Meno niša“ atidaroma jaunosios kartos menininko, „JCDecaux“  premijos (2021 m.) laureato Deivido Vytauto Aukščiūno, paroda „Lūžti“.

„Lūžti“ – antroji asmeninė Deivido Vytauto Aukščiūno paroda, kurioje pristatoma tai, kas lieka po performanso. Aktas, atliktas be auditorijos, nugula į liekanas. Tvyro lūžio ir nuolatinio virsmo atmosfera. Praeities veiksmo paveikta erdvė byloja apie čia buvusį kūną, jo skilimo akimirkas. Pasakojama apie tai, kas įvyko. Ar galbūt galėjo įvykti.

Pasak D. V. Aukščiūno, ši paroda pratęsia jo meninei praktikai būdingą performanso discplinos tyrinėjimą bei jos ryšį su  skulptūros, instaliacijos ir kino medijomis. „Parodos centre – tuščia, veikėjų apleista scena, kurios būsena byloja apie joje vykusį veiksmą. Ši erdvė alsuoja praeityje įvykusio lūžio, kurį suprantu kaip jautrumo ir įtampos dialektiką, atgarsiais. Kalbama tiek apie fizinę, tiek apie emocinę būsenas“, – pasakojo menininkas.

Kaip teigia parodos kuratorius, meno istorikas Povilas Gumbis, parodos pavadinime nurodomas veiksmas, – dažnu atveju nutinkantis staiga ir savavališkai, – šiuo atveju išsitęsia iki savotiškos amžinybės. „Lūžti galime veikiami asmeninių išgyvenimų, galime su šiuo procesu susidurti ir bendresniame kolektyvinės patirties kontekste. Svarbu gebėti šią fragmentacijos akimirką priimti, patirti tą subtilų nykimo ir iš paskos sekančios transformacijos grožį. Keista, bet norisi branginti kiekvieną liekaną, kai iš naujo tampi“, – apie būsimos parodos koncepciją pasakojo P. Gumbis.

Deividas Vytautas Aukščiūnas (g. 1996 m., Čikaga, JAV) šiuo metu gyvena ir dirba tarp Berlyno ir Vilniaus. Jis dalyvavo programoje „Artists’ Film International“, buvo nominuotas „CIRCA Prize“, o 2021 m. laimėjo „JCDecaux“ premiją. Menininko kūrybą galerija „Meno niša“ šiemet sėkmingai pristatė tarptautinėse meno mugėse Kopenhagoje ir Antverpene.

V. Aukščiūno meninė praktika, apimanti instaliacijos, skulptūros, performanso bei kino medijas, yra paremta pastarųjų dviejų metodologine priešprieša. Pirmojoje dominuoja režisūrinis žiūros taškas, polinkis kontroliuoti formuojamą medžiagą. Tuo atveju performanso metu pirminė kūrybinė vizija turi taikytis su erdvės dėmenų dinamiškumu, priimti pažeidžiamumo būtinybės faktą. Ši įtampa tampa queer temporalumo rezultatu, tai yra alternatyviu buvimo ritmu, pasižyminčiu ciklais, pertraukomis, pauzėmis; arba sugrįžimais prie tų pačių kūrybinių motyvų, nesibaigiančiais juos sudarančių detalių rekontekstualizavimais.

V. Aukščiūno atveju, tai – fizinis intymumas, transgresyvių pojūčių paieškos, kurios išlaisvina kūno saviraiškos galimybių amplitudę, leidžiant šiam tapti kuo ir kada ji (jis) nori būti. Laviravimas tarp režisūrinio išbaigtumo ir akto atvirumo tampa kūrybine medžiaga, formuojančia kintančias tapatybes, tarpusavio santykius bei laiko tėkmės įsivaizduojamybę.

V. Aukščiūno paroda „Lūžti“ galerijoje „Meno niša“ veiks nuo lapkričio 22 iki sausio 11 d., parodos atidarymas – lapkričio 22 d., penktadienį, nuo 18 val.

 

Naujausi straipsniai

Baleto „Legenda“ scenografė Sigita Šimkūnaitė: „Norėčiau, kad žiūrovas pajustų laiko tėkmę – praeitį, dabartį, ateitį“

 Pranešimas spaudai Kalbino Žaneta Skersytė „Tai bus mano pirmas darbas naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salės...

Estijos profsąjungos, darbdaviai sutarė dėl 2025 metų MMA

BNS Estijos darbdavių konfederacijos ir Estijos profesinių sąjungų konfederacijos atstovai pirmadienį pasiekė susitarimą dėl 2025...

Vokietija ir Suomija labai susirūpinusios dėl nutrūkusio povandeninio ryšių kabelio

AFP-BNS Vokietija ir Suomija pirmadienį pareiškė, kad yra labai susirūpinusios po to, kai, tvyrant įtampai...

OPWC teigia Ukrainos mėginiuose radusi draudžiamų dujų

AFP-BNS Cheminio ginklo uždraudimo organizacija (OPCW) pirmadienį pareiškė, kad Ukrainos pateiktuose šovinių ir dirvožemio mėginiuose...

Daugiau

Baleto „Legenda“ scenografė Sigita Šimkūnaitė: „Norėčiau, kad žiūrovas pajustų laiko tėkmę – praeitį, dabartį, ateitį“

 Pranešimas spaudai Kalbino Žaneta Skersytė „Tai bus mano pirmas darbas naujoje Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salės...

Estijos profsąjungos, darbdaviai sutarė dėl 2025 metų MMA

BNS Estijos darbdavių konfederacijos ir Estijos profesinių sąjungų konfederacijos atstovai pirmadienį pasiekė susitarimą dėl 2025...

Vokietija ir Suomija labai susirūpinusios dėl nutrūkusio povandeninio ryšių kabelio

AFP-BNS Vokietija ir Suomija pirmadienį pareiškė, kad yra labai susirūpinusios po to, kai, tvyrant įtampai...