BNS
Уряд на засіданні в середу схвалив підвищення з 2024 року мінімальної заробітної плати (МЗП) на 10 відсотків, до 924 євро.
Тоді мінімальна погодинна заробітна плата буде збільшена до 5,65 євро замість поточних 5,14 євро до сплати податків.
За словами міністра соціального захисту та праці Моніки Навіцкєне, разом із ММА 20 відсотків, за рахунок збільшення неоподатковуваної суми доходу (NPD) з наступного року зарплата «на руки» для жителів з найменшими доходами зросте на 76 євро.
«Завдяки цьому проекту ми збільшимо доходи жителів Литви з найнижчими доходами, і ще одна гарна новина полягає в тому, що ми вперше після п’ятирічної перерви домовилися про це з соціальними партнерами», — М.Навіцкене. – сказав на засіданні Уряду.
За даними Мінсоцзахисту та праці, для збільшення ММА в наступному році з держбюджету знадобиться близько 31,4 млн. євро.
У травні цього року Тристороння рада, яка представляє інтереси уряду, роботодавців і працівників, вперше за п’ять років домовилася про підвищення ММА. Було домовлено збільшити ММА на 10 відсотків, одночасно збільшуючи неоподатковану суму доходу на 20 відсотків, до 750 євро.
Раймондас Тамошаускас, голова Литовської професійної спілки працівників харчової промисловості, каже, що ММА взагалі має бути звільненим від податків.
«Ми вважаємо, що в даному випадку це (угода про збільшення MMA і NPD – BNS) є кроком вперед. Ми потроху рухаємося до реалізації цього принципу, і в майбутньому сподіваємося, що мінімальна заробітна плата, як це прийнято в усьому світі, принаймні в більшій частині, є неоподатковуваною сумою», – сказав Р. Тамошаускас на радіо LRT.
Тоді президент Литовської бізнес-конфедерації (LVK) Андрюс Романовскіс каже, що представники бізнесу відчувають себе «трохи обдуреними», коли уряд пропонує податкову реформу.
«Зараз ми бачимо, що разом зі збільшенням неоподатковуваної суми доходу на 20 відсотків підвищуються і податки. Стверджується, що податки потрібно підвищувати, тому що потрібно підвищити неоподатковуваний розмір доходу, що, на нашу думку, не дуже справедливо. (…) Ми відчуваємо себе трохи обдуреними», – сказав А. Романовскіс радіо LRT.
«Якщо підвищення податків додасть цей тягар, то фактично в цьому випадку деяким роботодавцям цей тягар буде важко витримати», — додав президент ЛВК.
За даними міністерства, у березні цього року в Литві перебувало близько 108,7 тис. осіб. працівників, які отримують ММА і менше. У бюджетних установах таких працівників було близько 13,7 тис. осіб.
Зараз MMA становить 633 євро після сплати податків і 840 євро без сплати податків.
Згідно зі сценарієм економічного розвитку, темпи зростання заробітної плати в країні цього року становитимуть 9,1 відсотка, у 2024 році можуть сповільнитися до 5 відсотків.
