Pranešimas spaudai
lgai lauktas naujasis Vilniaus oro uosto išvykimo terminalas duris atvers jau 2025 m. vasario pradžioje. Jo dėka bendras oro uosto terminalų plotas išaugs trečdaliu, o keleivių pralaidumas net dvigubai – nuo 1200 iki 2400 keleivių per valandą. Tiek didesnis pajėgumas, tiek ir planuojamos naujos skrydžių kryptys ruošiantis naujojo terminalo įrengimo darbams padiktavo aiškų poreikį ieškoti patvarių, ilgaamžiškų sprendimų. Lygiagrečiai buvo svarbu atsižvelgti ir į bendrą viso projekto kryptį, kurioje daug dėmesio skiriama atsakingam požiūriui į aplinką ir žmogaus sveikatą, modernaus keliautojo poreikiams ir ilgalaikės grąžos siekiui.
Dalį interjero sprendimų padiktavo keliautojų ir darbuotojų įpročiai
Naująjį išvykimo terminalą projektavo UAB „Vilniaus architektūros studija“, o visais baldiniais sprendimais rūpinosi interjero sprendimų įmonė „DiStyle Projektai“, kuri taip pat buvo atsakinga ir už kitos Vilniaus oro uosto erdvės – VIP terminalo – projekto išpildymą. „DiStyle Projektai“ projektų valdymo skyriaus vadovės Kornelijos Šveikauskaitės teigimu, būtent ši patirtis tapo dar vienu atspirties tašku prisidedant prie naujojo terminalo vizijos išpildymo. „Kadangi dalis mūsų kurtų baldų jau ne vienerius metus tarnauja senajame išvykimo terminale, kreipėmės į Vilniaus oro uosto darbuotojus, siekdami išsiaiškinti pagrindinius esamų baldų trūkumus ir privalumus. Galutinį pasirinkimą padiktavo ne tik baldo paskirtis, bet ir patvarumo bei funkcionalumo poreikis. Pavyzdžiui, personalui skirti laipinimo ir registracijos stalai turi nerūdijančio plieno cokolius, kurie ne tik suteikia baldui modernią estetiką, bet ir atlieka apsaugos bei palankesnio eksploatavimo paskirtį“, – pabrėžė ji.
Ambicingas naujojo terminalo projektas kūrybinį iššūkį metė ir apšvietimo specialistams. Iš viso terminalo erdvės apšvietimui panaudota daugiau nei 2500 šviestuvų ir 1,5 km LED juostų, kiekvienai zonai pritaikant jos funkciją atitinkantį apšvietimo intensyvumą. „Šis projektas – pavyzdys, kaip technologijos gali sukurti daugiau nei tik šviesą. Inovatyvūs apšvietimo sprendimai ne tik taupo energiją, bet ir transformuoja terminalo erdvę į malonią aplinką, kurioje šviesa tampa neatskiriama dizaino dalimi. Naujajame terminale ieškojome balanso tarp komforto ir funkcionalumo – kiekviena detalė rūpestingai projektuota siekiant, kad kelionė būtų maloni jau nuo pirmos akimirkos.“, – projekto įgyvendinimo niuansais dalinosi apšvietimo ir jo valdymo sprendimus tiekiančios įmonės „DILED“ pardavimų vadovas Darius Šeinauskas.
Terminalo erdvės tikslas – žadinti keliautojo jausmą
Be savo funkcijos, oro uostas taip pat turi ir didelį idėjinį svorį. Vieniems jis atveria duris į naujus nuotykius, dar nepažintas šalis ir išsvajotas patirtis, o kitiems tai – paskutinė stotelė prieš ilgai lauktą susitikimą su šeima ar draugais. Šį unikalaus, jaudulį keliančio pereinamojo etapo įspūdį „DiStyle Projektai“ komanda siekė įkūnyti ir erdvių įrengimo sprendimuose.
Viliamasi, kad šis terminalas gyvuos ne tik kaip naujas Vilniaus oro uosto simbolis, bet ir kaip puikus pavyzdys, kaip moderniose viešosiose erdvėse derinti funkcionalumą, estetiką ir tvarumą.
Naujos erdvės – ne tik ramiam laukimui, bet ir darbui
Atsižvelgiant į dinamiškus šiuolaikinių keliautojų poreikius, naujame terminale komfortiški sprendimai įgyvendinti ir tiems, kurie laukimo metu dirba ar užsiima kitomis veiklomis prie telefono ar kompiuterio. Šie keleiviai galės naudotis baro aukščio darbo vietomis su rozetėmis, USB jungtimis patogiam prietaisų krovimui bei strategiškai išdėstytais kabliukais rankinėms ar kuprinėms.
Be keleiviams skirtų erdvių, naujame terminale kartu veiks ir biuras. Jame taip pat daug dėmesio skirta funkcionalumui, o kartu įvairiais sprendimais siekiama padėti darbuotojams išlaikyti neapkrautą, kuo minimalesnę darbo vietą be jokių nereikalingų trikdžių.
Projekto specifika pareikalavo greičio ir tikslumo
Dėl statybos darbų Vilniaus oro uosto keleiviai ir lankytojai pastaruosius metus susidūrė su eismo ir kitais apribojimais, kuriuos siekta kuo greičiau pašalinti. Tai padiktavo ir operatyvų skirtingų paslaugų tiekėjų bendradarbiavimą. „Projektavimo darbai prasidėjo vasarį ir tęsėsi iki gegužės. Po to prasidėjo montavimas, kuris vyko grandinėlės principu: su statytoju derinome terminus, nuo kada galėsime pradėti įrenginėti kiekvieną erdvę, ir taip palaipsniui perėmėme darbus“, – teigė „DiStyle Projektai“ projektų valdymo skyriaus vadovė K. Šveikauskaitė.
Įrengimo darbai naujame terminale jau baigti, o netrukus šios erdvės bus atvertos ir keliautojams.